loading...
بارسلوناز:یکی ازبزرگترین پایگاه های خبری ورزشی
آخرین ارسال های انجمن
fcbarcelonaz بازدید : 68 چهارشنبه 1392/03/08 نظرات (0)

کرویف: تیتو به اندازه پپ قدرت ندارد؛بایرن نه مالک روس داشت و نه عرب

اسطوره باشگاه کاتالان به این نکته اشاره کرده که قبل ازهرچیزی سلامت تیتومهم است و درمورد آینده نیمار دربارسا حرف زده

- یوهان کرویف، اسطوره باشگاه بارسلونا در گفت و گو با رادیو کاتالونیا به بررسی شرایط روز باشگاه کاتالان به صحبت پرداخت و بیش از هرچیزی درمورد انتقال نیمار به بارسا صحبت کرد.

او درصحبت هایش به حفظ انسجام تیم بیش از هر نکته دیگری تاکید داشت و گفت:« به نظرم نیمار بازیکن خیلی خوبی است. من او را ندیده ام ولی مهمترین نکته حفظ انسجام تیمی است و این درجایگاه مهمتری درمقایسه با مهارتهای فردی قرار می گیرد.»

کرویف ادامه داد:« تیم سازی ، خرید بازیکنان نیست. هرچقدر هم که پول داشته باشی، ثابت شده که این موضوع خیلی مهم نیست.به عنوان مثال شاید برایتان جالب باشد که از دورتموند و بایرن مثال بزنم.اگر توجه کنید؛ روز شنبه در فینال لیگ قهرمانان اروپا دو تیم را دیدم که پشت آنها نه مالک روس هست و نه یک مالک ثروتمند عرب؛ بلکه دراین دوتیم فقط افرادی بودند که از فوتبال سردر می آورند.»

او درادامه گفت:« مهم این است که تیم را دست کسانی سپرد که از فوتبال سردر می آورند. بحث تمرکز روی اهداف است.همیشه باید یک جهت و یک مسیر را دنبال کرد و فراتر ازهمه چیز فوتبال است.»

کرویف درمقایسه شرایط حال حاضر بارسا با دوران مدیریت کرویف گفت:« تفاوت شرایط کنونی با دوران لاپورتا این است که آن موقع لاپورتا هرکاری که من ، تکسیکی بگیرستاین و ریکارد می گفتیم را انجام می داد. البته ما هم اشتباهاتی داشتیم؛ اشتباهاتی مثل خرید ایبرا و تمام کاسه و کوزه هایی که سر لاپورتا شکسته می شد.»

اسطوره هلندی درادامه گفت:« مهم این است که از اشتباهاتت درس بگیری.من از اشتباهات خودم درس گرفته ام. اشتباه من این بود که فکر می کردم که اعضای کادر مدیریتی بارسا هم از اشتباهات درس گرفته ..بعد از مدتها، با آنها تماس گرفتم ولی دیدم که این طور نیست.»

کرویف همچنین درمورد شرایطی که مانع از حضور تیتو درکنار شاگردانش در بخشی از سال شد، گفت:« تیتو به اندازه گواردیولا قدرت ندارد. او مشکل بزرگی دارد که بیماری اوست.مهمتر ازهرچیزی هم سلامت اوست. اگر من جای سران بارسا بودم، در طول دوران غیبت او سرمربی دیگری را روی کار می آوردم؛ مثلا از گواردیولا یا ریکارد می خواستم که این دو ماه را درکنار تیم باشند.بازیابی قدرت در شرایط تیتو، آن هم دراین حال روز را زیاد توصیه نمی کنم. من هم یک عمل قلب داشتم..آیا می توان بدون آنکه 100% آماده باشی بارسا را هدایت کنی؟ من به تیتو می گویم که اول از همه مراقب خودش باشد.در مورد زمان حضور او در نیویورک باید بگویم که گاهی وقتها باید تصمیماتی گرفت؛ حتی اگر خیلی سخت باشد. برای آنکه تیم رو به جلو برود، همه باید بیشتر به تیم فکر کنند تا خودشان»

جدایی والدس از بارسا سوژه دیگری بود که کرویف درموردش به صحبت پرداخت:«عجیب است که والدس می خواهد از بهترین تیم دنیا برود.ولی من دلایل او را نمی دانم.»

او در بخش پایانی صحبت هایش هم درمورد جدایی مورینیو از رئال مادرید صحبت کرد و گفت:« از نظر رفتاری، او کاری برای انجام دادن ندارد. این نمی شود که با بازیکنی که بهترین بازیکن دنیا در پستش است وارد نبرد شوی....اگر بایک بازیکن وارد یک نبرد می شوی، این باید برای انگیزه دادن به او باشد و نه برای آسیب رساندن به او. مورینیو در گذشته همین طور بوده و اگر به همین ترتیب ادامه دهد، بعید است که در هرتیمی که روی کار می آید، به موفقیت برسد. او لطف کمی به رئال مادرید و خودش انجام داد. »

منبع:سایت گل

مطالب مرتبط
ارسال نظر برای این مطلب

کد امنیتی رفرش
اطلاعات کاربری
  • فراموشی رمز عبور؟
  • آرشیو
    صفحات جداگانه
    آمار سایت
  • کل مطالب : 5708
  • کل نظرات : 247
  • افراد آنلاین : 38
  • تعداد اعضا : 1353
  • آی پی امروز : 150
  • آی پی دیروز : 36
  • بازدید امروز : 1,425
  • باردید دیروز : 73
  • گوگل امروز : 0
  • گوگل دیروز : 2
  • بازدید هفته : 1,967
  • بازدید ماه : 1,967
  • بازدید سال : 41,047
  • بازدید کلی : 2,152,401