loading...
بارسلوناز:یکی ازبزرگترین پایگاه های خبری ورزشی
آخرین ارسال های انجمن
fcbarcelonaz بازدید : 91 دوشنبه 1392/02/23 نظرات (0)

F12 عکس های تیم بارسلونا

بارسلونا درطول این فصل هرگز و حتی برای لحظه ای جایگاهش را در صدر جدول را از دست نداد

- با لغزش رئال مادرید در بارسلونا ودربازی با اسپانیول، قهرمانی بارسا در رقابت های این فصل لالیگا، بدون آنکه هنوز بازی اش در این هفته را برگزار کرده باشد مسجل شد تا آبی اناری ها بیست و دومین قهرمانی شان در تاریخ رقابت های لالیگا را جشن بگیرند.

آنها 23 بار هم در طول تاریخ برگزاری این رقابت ها نایب قهرمان شده اند. اولین قهرمانی بارسا در لالیگا درفصل1928/29  و درهفته پایانی رقابت ها و با برد بارسا مقابل رئال اونیون و باخت رئال مقابل اتلتیک کلاب به دست آمد.

اولین قهرمانی بارسا درلالیگا ودرقرن بیست ویکم درفصل 5-2004 ودرفاصله دو هفته مانده به پایان لیگ به دست آمدو فصل بعد از آن هم بارسا با فاصله ای 12 امتیازی نسبت به رئال قهرمان لالیگا شد.حالا و با لغزش رئال مادرید مقابل اتلتیکومادرید، بارسلونا به بیست و دومین قهرمانی اش در لالیگا رسید و جالب اینجاست که آنها در 5 سال اخیر، به 4 قهرمانی در لالیگا دست یافته اند وتنها یک بار و در جریان فصل گذشته بود که جام قهرمانی را در دستان حریف دیرینه یعنی رئال مادرید دیدند.

قهرمانی با طعم گلهای مسی

آبی اناری ها باید بخش عمده ای از این قهرمانی را مدیون لیونل مسی گلزن آرژآنتینی شان باشند.ستاره ای که تقریبا نیمی از گلهای این فصل تیمش دررقابتهای لیگ اسپانیا را به ثمر رسانده. او در 19 بازی متوالی بارسا در رقابت های این فصل لالیگا به گل رسید و تمام تیم های حاضر دررقابت های این فصل دست کم یک بار قربانی شوتهای سرکش او شده اند... مسی تا قبل از بازی یکشنبه شب تیمش مقابل اتلتیکومادرید با زدن 46 گل برترین گلزن رقابت های لالیگاست و گرچه تابه اینجا نتوانسته رکورد 50 گل فصل گذشته اش را تکرار کند ولی هنوز زمان کافی برای این کار دارد.

بارسا صدرنشین از ابتدا تا پایان

سلطه بارسا در جدول رقابتهای این فصل لالیگا اتفاقی بود که قابل اغماض نبود.آبی اناری هااز هفته ابتدایی رقابت های لالیگاو بعد از برد1-5 این تیم مقابل رئال سوسیداد در صدر جدول رقابت ها قرار داشتندو درطول فصل هرگز و حتی برای لحظه ای این جایگاه را از دست ندادند.  آخرین باری که تیمی با سلطه درصدر جدول لالیگا از هفته ابتدایی تا هفته پایانی به قهرمانی رسیده بود، رئال مادرید بود که در فصل8-1987 این کار را انجام داد و آخرین باری که بارسا به این موفقیت رسیده بود در فصل 5-1984 بود.

تیم تیتو در هفته چهارم رقابت های لالیگا، فاصله ای 8 امتیازی با رئال مادرید داشت. فاصله ای که در طول فصل حفظ وحتی بهتر نیز شد و درپایان نیم فصل اول، بارسای تیتو با کسب 18 برد و تنها یک تساوی در ال کلاسیکوی نوکمپ، رکورد تازه ای از خود به جای گذاشت. با آغاز نیم فصل دوم، قهرمانی بارسا عملا مسجل شد؛ چرا که فاصله این تیم با رئال به 18 امتیاز افزایش یافت و البته تدریجا رئالی ها این فاصله را کمتر کردند ولی این تلاشها راه به جایی نبرد تا بارسا فصل را با قهرمانی به پایان ببرد.

جشن قهرمانی 1500 بارسایی در کانالتاس

بعد از تساوی رئال مادرید و اسپانیول در شهر بارسلونا ومسجل شدن قهرمانی ابی اناری ها در رقابت های این فصل 1500 نفر از طرفداران تیم کاتالان در کانالتاس تجمع کردند تا قهرمانی زودهنگام تیمشان را جشن بگیرند. منطقه لاس رامبلاس کاتالونیا، مانند همیشه میزبان آبی اناری پوش های شادی بود که تا نیمه های شب به جشن و پایکوبی می پرداختند وفریادهای «کامپئونس، کامپئونس» به معنی (قهرمانان، قهرمانان) و «بارسا، بارسا» را سرمی دادند.

دراین جشن و پایکوبی ها نام افرادی مثل تیتو ویلانووا، اریک آبیدال و لیونل مسی بیش از سایرین به گوش می رسید

جشن قهرمانی رسمی در روز 2شنبه

روز دوشنبه ساعت .18.30 دقیقه جشن قهرمانی آبی اناری ها در خیابان های بارسلونا آغاز می شود. این جشن از خیابان کولون شروع شده و به میدان دکتر ایگناسیو باراکر ختم می شودو دراین جشن تمام بازیکنان بارسلونا و اعضای کادر فنی سوار بر اتوبوسی روباز در شهر به گشت و گذار پرداخته و با هواداران این قهرمانی را جشن می گیرند.

دراین جشن، بازیکنان تیم فوتبال زنان بارسلونا هم که قهرمانی شان در هفته گذشته مسجل شده بود نیز حضور خواهند داشت.

تیتو و برابری با گواردیولا و فان خال

با قهرمانی بارسا در رقابت های این فصل لالیگا، تیتو ویلانووا سرمربی بارسلونا نام خودش را درکنار بزرگانی همچون پپ گواردیولا، لوئیس فان خال و سامیتیر می بیند که دراولین فصل حضورشان روی نیمکت مربیگری .بارسا، قهرمانی را با این تیم تجربه کردند.این اولین ار درتاریخ رقابت های بارسلوناست که این تیم تنها یک سال بعد از از دست دادن جام قهرمانی لالیگا، آن را باز می یابد. تا پیش از این، کوتاه ترین زمانی که بارسایی ها برای بازیابی جام قهرمانی نیاز داشتند، دو سال بود که این دو سال انتظار با روی کار آمدن گواردیولا به سر آمد.</

منبع:سایت گل

مطالب مرتبط
ارسال نظر برای این مطلب

کد امنیتی رفرش
اطلاعات کاربری
  • فراموشی رمز عبور؟
  • آرشیو
    صفحات جداگانه
    آمار سایت
  • کل مطالب : 5708
  • کل نظرات : 247
  • افراد آنلاین : 37
  • تعداد اعضا : 1353
  • آی پی امروز : 189
  • آی پی دیروز : 36
  • بازدید امروز : 2,024
  • باردید دیروز : 73
  • گوگل امروز : 0
  • گوگل دیروز : 2
  • بازدید هفته : 2,566
  • بازدید ماه : 2,566
  • بازدید سال : 41,646
  • بازدید کلی : 2,153,000