loading...
بارسلوناز:یکی ازبزرگترین پایگاه های خبری ورزشی
آخرین ارسال های انجمن
fcbarcelonaz بازدید : 51 یکشنبه 1392/02/15 نظرات (0)

اولین تصمیمی که آنها گرفتند این بود که کرویف رااز سمت ریاست افتخاری باشگاه خلع کردند و بعد علیه من یک شکایت 47 میلیون یورویی ترتیب دادند

لاپورتا: تصمیم روسل برای انتخاب تیتو به جای پپ اشتباه بود

خوان لاپورتا، رئیس سابق باشگاه بارسلونا دل خوشی از ساندرو روسل رئیس کنونی باشگاه کاتالان ندارد وامیدوار است تا با کنار رفتن هرچه زودتر او، از زوال تدریجی بارسلونا اجتناب شود.

خوان لاپورتا بی صبرانه درانتظار آن است تا هرچه زودتر به ریاست باشگاه محبوبش بازگردد و در صحبت هایی گفته:«روسل درحال ویران کردن باشگاه است.من واقعا دوست دارم که آنها از ریاست باشگاه کنار بروند.»رئیس سابق باشگاه بارسلونا در پایتخت کاتالونیا و در گفتگو با خبرگزاری DPA از احتمال بازگشتش به نیمکت ریاست بارسا کفت و از تصمیم سران این باشگاه برای انتخاب تیتو به عنوان جانشین گواردیولا انتقاد کرد. او گفت:« گاهی وقتها خیلی جدی با خودم فکر می کنم تا برای انتخابات ریاست باشگاه نامزد شوم. ولی هنوز تصمیم جدی ام را نگرفته ام.باید شرایط خانوادگی و حرفه ای ام را بسنجم.»

موفق ترین دوران تاریخ باشگاه بارسلونا در زمان حضور لاپورتای 50 ساله در پست ریاست این باشگاه از راه رسید و ساندرو روسل، رئیس کنونی بارسا درسال اول حضور لاپورتا،نایب رئیس ورزشی باشگاه بود. لاپورتا درادامه صحبت هایش گفت:«زمانی که من از بارسلونا رفتم به آنها گفتم که از عملکردو صحبت های من به عنوان رئیس سابق باشگاه ناراحت نشوند. اولین تصمیمی که آنها گرفتند این بود که یوهان کرویف رااز سمت ریاست افتخاری باشگاه خلع کردند و بعد علیه من و همکارهایم یک شکایت 47 میلیون یورویی ترتیب دادند و گفتند که خوب باشگاه را اداره نکرده ایم. آنها با دروغ پراکنی هایشان از زمین و آسمان به من حمله می کردند . دادگاه ها و مقامات قضایی همه این اتهامات ها را رد کردند ولی ما درنهایت به پیروزی می رسیم.»

بعد از حذف بارسا به دست بایرن و با باخت 0-7 درنیمه نهایی لیگ قهرمانان اروپا، جرارد پیکه نسبت به تصمیم گیری های تیمش واکنش نشان داد و لاپورتا دراین باره گفته:«وقتی بازیکنان درخواست هایی دارند،به این معناست که تیم دریک فاز منفی است و کارهایی انجام نشده و تصمیماتی گرفته نشده و یا این تصمیمات جواب نداده. سران کنونی بارسا وقتشان را صرف خراب کردن کارهایی که ما با تلاش های زیاد انجام داده بودیم نموده اند. آن هم از روی تعمد و با یک حس انتقام عجیب..من نگران آن هستم که چنین افرادی که بهترین بارسلونای تاریخ را در دست دارند، تمام وقتشان را صرف ویران کردن شهرت ما نموده اند.»

لاپورتا با انتقاد از انتخاب تیتو به جای گواردیولا گفت:«این هم یکی از اشتباهات روسل بود. آنها تیتو را به عنوان راه حلی برای نگرانی هایی که درمورد انتخاب جانشین پپ وجود داشت به عنوان سرمربی تیم نامیدند. این هم یک انتخاب عجولانه بود. تیتو مربی خوبی است و دانش زیادی دارد و شاگرد بزرگ پپ است ولی او می بایست یک دوره تطبیقی را پشت سرمی گذاشت تا بتواند کاری که الان انجام می دهد را انجام دهد. به علاوه او به چه بدشانسی ای هم برخورد.»

سوال مطرح شده از لاپورتا این بود که اگر او جای روسل بود و گواردیولا بعد از 4 سال همکاری به او می گفت که می خواهد برود،چه کار می کرده. و پاسخ  او بدین ترتیب بود:«هدف من همیشه این بود که گواردیولا را در تیمم نگه دارم.» او همچنین اعلام کرد که اصلا دلیل اینکه مسئولان بارسلونا بعد از سفر تیتو به نیویورک برای درمان سرطانش،او را همچنان درسمت سرمربیگری تیم نگاه داشتند را درک نمی کند:«تصمیم گیری در چنین شرایطی سخت است ولی باید تصمیم گرفت. آنچه که من را به شدت متعجب کرد این بود که سران بارسلونا در کلیدی ترین زمان فصل که تیم در لیگ قهرمانان اروپا بازی می کرد، تصمیم قاطعانه شان را نگرفتند. دلیلش هم مسائل اقتصادی میان آنها و تیتو بود که خودش در شرایط خیلی سختی گرفتار بود. برای آرامش تیتو، می بایست به او از بابت قراردادش خاطرجمعی می دادند و منتظر می ماندند تا او بهبود کامل پیدا کند. چون هدایت بارسلونا در شرایطی مثل شرایط تیتو کار خیلی سختی است. آنها باید به تیتو می گفتند:" تیتو، تو قطعا خوب می شوی.خوب استراحت کن و به خاطر هیچ چیزی خودت را اذیت نکن. به قراردادتو احترام گذاشته می شود ولی ما فعلا یک فرد حرفه ای را به خدمت می گیریم؛کسی که مطمئن باشیم که آمادگی هدایت تیم تا پایان فصل را خواهد داشت.»

لاپورتا که یکی از حامیان دوآتشه استقلال کاتالونیاست درادامه درمورد روسل گفته که او هیچ وقت گواردیولا را دوست نداشته:« آنها به طعنه گواردیولا پیامبر و ناجی می نامیدند. دقت کنید: روسل و همکارانش ،حالا هم پپ را دالای لاما می نامند.» او به علاوه با انتقاد از سیاست های روسل در بارسلونا گفت:«ما کاتالان هستیم و بارسلونا نماینده کاتالونیاست. این آقایان چیزهای دیگری هستند و از رئیس ایالات دیگر معذرت خواهی می کنند.»او همچنین براین باور است که امضای قرارداد با قطرایرویز برای هک کردن نام این تیم برروی پیراهن بارسلونا، اشتباه دیگری  از سوی اعضای جدید باشگاه است:«ما تنها و تنها با یونیسف توافق کرده بودیم که تنها نام آنها را به عنوان تبلیغ برروی پیراهنمان بزنیم. پیغامی که تصویر خیلی خوبی از ما درسرتاسر دنیا ارائه می داد.این آقایان مسیر را عوض کردند و حالا اسم اسپانسر از بنیاد قطر به قطرایرویز تغییر کرده.»

منبع:سایت گل

مطالب مرتبط
ارسال نظر برای این مطلب

کد امنیتی رفرش
اطلاعات کاربری
  • فراموشی رمز عبور؟
  • آرشیو
    صفحات جداگانه
    آمار سایت
  • کل مطالب : 5708
  • کل نظرات : 247
  • افراد آنلاین : 36
  • تعداد اعضا : 1353
  • آی پی امروز : 238
  • آی پی دیروز : 36
  • بازدید امروز : 2,968
  • باردید دیروز : 73
  • گوگل امروز : 0
  • گوگل دیروز : 2
  • بازدید هفته : 3,510
  • بازدید ماه : 3,510
  • بازدید سال : 42,590
  • بازدید کلی : 2,153,944