loading...
بارسلوناز:یکی ازبزرگترین پایگاه های خبری ورزشی
آخرین ارسال های انجمن
fcbarcelonaz بازدید : 98 جمعه 1392/02/13 نظرات (0)

هدایت ماسچرانو هم یکی از آن کارهای بزرگی بود که نصیب من شد. او یک انسان درخشان است. در آن زمان خود من شک و تردیدهای زیادی برای خریداری اش داشتم.

گواردیولا:مسی بهترین مدافع دنیاست؛من از او درسهای زیادی گرفته ام؛قرار بود جانشین ماسچرانو در ریورپلاته شوم

پپ گواردیولا این روزها درتور آمریکای جنوبی اش چندین سخنرانی مختلف انجام می دهد.

او در کنفرانسی تحت عنوان «احساس،لیدری و کار تیمی» شرکت کرد ودر آن جملات جالبی را راجع به لیونل مسی،ماسچرانو و گابی میلیتو برزبان آورد.

دراینجا از شما دعوت می کنیم تا گزیده ای از صحبت های پپ را به گزارش ال موندو دپورتیوو مطالعه کنید

*مسی: مسی بهترین مدافعی است که دردنیا وجود دارد. زمانی که قرار باشد او توپ را بگیرد، حتما می گیرد. مطمئنم که اگر او را در پست مدافع چپ قرار بدهیم،دراین پست هم می درخشد. قطعا من هیچ بازیکنی مثل او ندیده ام و درسهای زیادی از او آموخته ام. درمورد تاثیرگذاری مسی در جریان بازیها همین بس که بگویم:"اگر او تنها وظیفه ومسئولیتش را درنزدیکی محوطه جریمه انجام می داده، پس خودمن چه باید بگویم؟"

*اولین دیدار با مسی: اولین باری که بازی مسی را دیدم یادم است.هیچ وقت تا قبل از آن بازی کردنش را ندیده بودم ولی تیتو همان موقع از بازیهای فوق العاده مسی برایم گفته بود. لئو هیچ مشکلی برای بازی کردن در جناح راست و مبدل شدن به یک بازیکن شماره 9 کاذب ندارد. او خیلی سریع توپ را می گیرد. به نظر من والدین او بودند که او را مبدل به این بازیکن به این خوبی نمودند

*گابریل میلیتو (یکی از 3600 شرکت کننده دراین جلسه): او سرمربی بزرگی خواهد شد.

*ماسچرانو: هدایت ماسچرانو هم یکی از آن کارهای بزرگی بود که نصیب من شد. او یک انسان درخشان است. در آن زمان خود من شک و تردیدهای زیادی برای خریداری اش داشتم. یادم می آید که آن موقع خیلی با تیتو راجع به ماسچرانو حرف زدیم ولی من از بازیکنان میانی ای که قابلیت بازی در خط دفاعی را دارند خیلی خوشم می آید و ماسچه، قابلیت های زیادی برای این کار دارد. او در هر دو پستی که بازی می کند خیلی خوب کار می کند و حاضرم شرط ببندم که او هم یک مربی بزرگ خواهد شد.

*احتمال حضور پپ در فوتبال آرژانتین در زمان فوتبالیست بودنش: زمانی که ماسچرانو به کورینتیانس رفت،من تماسهایی از باشگاه ریورپلاته داشتم که می خواستند مرا جانشین ماسچرانو کنند. من در آخرین فاز عمر فوتبالی ام بودم و سران ریورپلاته به شدت خواهان به خدمت گرفتنم بودند

*تمجید از منوتی و بیه لسا: باید از سسار منوتی و مارسلو بیه لسا کلی تشکر کنم که هفت سال پیش و وقتی من با رویای سرمربی شدن به آرژآنتین آمدم، با من مثل فرزندشان رفتار کردند. من به خاطر آنها اینجا هستم و این سخنرانی هم برای آنهاست. شما باید از تلاشهایی که سسار و مارسلو نه فقط برای فوتبال آرژانتین، بلکه برای فوتبال دنیا انجام دادند، آگاه و مطلع باشید.

* متقاعد کردن بازیکنان:جذاب ترین بخش کار من تلاش برای متقاعد کردن بازیکنان برای پیروی از یک ایده است و این نقشی اساسی برای تکان دادن بازیکنان از دیدگاه من دارد. از زمانی که در تیم پایه ای بودم تلاش می کردم که به بازیکنانم بگویم:" آقایان، امروز این اتفاق خواهد افتاد و اگر فلان کار را بکنیم این طوری می شود و فکرمی کنم که پیروز می شویم." بعد از آن هم آن راه یا جواب می داد یا نه ولی این حرفها رد و بدل می شد.کنترل کردن حاشیه ها و نزدیکان بازیکنان سخت ترین کار است. درمورد شخص من غیرممکن بود که بتوانم از نظر احساسی احساساتم را در کارم دخیل نکنم


foton

*تمجید از کرویف: اگر کرویف نبود، من اینجا نبودم. او تاثیرگذارترین شخصیت در طول 25 سال اخیر در بارسلونا بوده. از وقتی بچه بودم هرروز حرف های او را گوش می دادم و دیدگاه های او را در ذهنم به صورت ذخیره شده دارم. او کسی بود که بیشترین تاثیر را روی من گذاشت. همان کسی که می گفت که توپ باید از مرکز زمین بگذرد و همیشه باید بیش از یک نفر از بازیکنان ما به دنبال توپ باشد

*فوتبالیست ها احمق نیستند: فوتبالیست ها احمق نیستند.اگر آنها این توانایی را دارند تا در ورزشی به این سختی حضور داشته باشند، باید خیلی خیلی باهوش باشند و هیچ حرف دیگری نمی ماند.بنابراین باید با آنها به عنوان افراد باهوش برخورد کرد

*فوتبال: فوتبال به بازیکنان اختصاص دارد. نباید این را فراموش کرد.

مطالب مرتبط
ارسال نظر برای این مطلب

کد امنیتی رفرش
اطلاعات کاربری
  • فراموشی رمز عبور؟
  • آرشیو
    صفحات جداگانه
    آمار سایت
  • کل مطالب : 5708
  • کل نظرات : 247
  • افراد آنلاین : 39
  • تعداد اعضا : 1353
  • آی پی امروز : 186
  • آی پی دیروز : 36
  • بازدید امروز : 1,980
  • باردید دیروز : 73
  • گوگل امروز : 0
  • گوگل دیروز : 2
  • بازدید هفته : 2,522
  • بازدید ماه : 2,522
  • بازدید سال : 41,602
  • بازدید کلی : 2,152,956