loading...
بارسلوناز:یکی ازبزرگترین پایگاه های خبری ورزشی
آخرین ارسال های انجمن
fcbarcelonaz بازدید : 119 جمعه 1392/11/04 نظرات (0)

دوران ساندرو روسل با کسب 9 جام به پایان رسید اما با وجود این افتخارات،احتمالا طرفداری از رفتن وی غمگین نخواهد شد

 

 

یادداشت روز: پایان ناگهانی عصر روسل؛ آدیوس آمیگو!


سایت گل- ساندرو روسل نایب رییس سابق و رییس کنونی باشگاه بارسلونا در عجیب‌ترین خبر روز تصمیم به استعفا گرفت و باشگاه بارسلونا را به جوزپ بارتومئو سپرد تا پایان فصل 2016 وی بر مسند ریاست این باشگاه بزرگ بنشیند. پس از ماجراهای انتقال نیمار و به دادگاه کشیده شدن پرونده‌ی ترانسفر این بازیکن، روسل برای اینکه وجهه‌ی باشگاه دچار خدشه نشود مجبور شد استعفا دهد. روسل به هر طریقی سعی به جذب نیمار کرد تا از این بازیکن پُلی برای مقبولیت و محبوبیت خودش بسازد، چیزی که در سال گذشته به پایین ترین مقدار خود رسیده بود، اما پروسه‌ی عجیب پیوستن اعجوبه‌ی برزیلی به بارسا و نوع قراردادش، نه تنها این مدیر را به عرش نرساند بلکه او را به شکلی عجیب و مفتضحانه به زمین زد. روسل که با شعار بیتشر ( Extra ) بر مسند کار نشست نتوانست حتی نیمی از محبوبیت مدیر، سابق خوان لاپورتا را کسب کند. این در حالی است که بارسا با وی در همان فصل ابتدایی توانست لیگ قهرمانان را کسب کند اما پس از ان چندان انتظارات را بر اورده نکرد. در زیر بعضی از اقدامات ساندرو راسل که در نگاه طرفداران بارسا چندان مورد قبول نبود را در زیر بررسی می کنیم

خراب کردن وجهه مدیران قبلی

ساندرو روسل پس از روی کار امدن در سال 2010 در اولین اقدامات خود تمام توان خود را در جهت خراب کردن وجهه مدیران پیشین به کار بست و حتی سخن از به دادگاه کشاندن خوان لاپورتا به میان اورد که این عمل چندان به مذاق طرفدارانی که, لاپورتا، بهترین تیم تاریخ را برای‌شان به ارمغان اورده بود چندان خوشایند نبود. گواردیولا هم در ان زمان به دلیل رابطه ی خوبی که با لاپورتا داشت نه تنها حمایتی از روسل نکرد بلکه نارضایتی خود را از اتفاقات حاشیه ای به وجود امده پیرامون تیمش ابراز کرد.

برکناری مدیر افتخاری

یکی از کارهای عجیب روسل، کنار گذاشتن یوهان کرایوف رییس افتخاری باشگاه بود. کسی که مکتب نوین بارسا وامدار وی بود و همچنین در خیلی از تصمیم های حیاتی باشگاه مانند ____ گواردیولا به لاپورتا کمک کرد. این تصمیم هنوز برای بسیاری هضم نشده ماند و عواقب آن به حدی رسید که در زمان مدیریت روسل پای کرویف به ورزشگاه نیوکمپ باز نشد!

تبلیغ  روی پرچم کاتالان ها!

پس از اینکه روسل بدهی های باشگاه را چیزی حدود نیم میلیارد یورو برآورد کرد یکی از راه های اقتصادی وی اوردن تبلیغات شیوخ عرب و سرمایه شان بر روی پیراهن باشگاه بود. چیزی که کاتالان ها روی ان تعصب زیادی داشتند  و در طول تاریخ‌شان آن را خط قرمز خود بر شمرده بودند.پیش  از ان لاپورتا با تبلیغ یونیسف بر روی پیراهن تیم احترام زیادی برای باشگاه به وجود اورده بود.

انفعال در درگیری ها

پس از اینکه خوزه مورینیو سکان هدایت رئال مادرید را در دست گرفت، درگیری های دو باشگاه مادریدی و کاتالانی پس از چندین سال ارامش به اوج خود رسید و ساندرو روسل در این درگیری ها نتوانست حمایتی شایسته از مجموعه ی تحت مدیریتش انجام دهد که همین موضوع باعث شد بارها با انتقاد مواجه شد. نمونه هایی از آن تهمت های سنگینی که مورینیو درباره ارتباط بارسا با مسئولان یوفا زد و هیچ اقدامی از سوی تیم مدیریتی برای مبری کردن باشگاه از این تهمت ها صورت نگرفت

عدم توانایی در حفظ بهترین سرمربی تاریخ باشگاه

پپ گواردیولا که افسانه ای ترین سرمربی تاریخ بارسا و میراث لاپورتا برای روسل بود. پپ پس از دو فصل همکاری با روسل عطای کار را به لقایش بخشید و از بارسا جدا شد. کرایوف عدم حمایت کادر مدیریتی از سرمربی را دلیل جدایی وی دانست و لاپورتا این اعتقاد را داشت که روسل می خواهد کل میراث مدیریت گذشته را از بین ببرد. به هر حال به نظر می رسید کادر مدیریتی روسل اصرار لازم برای ماندن گواردیولا در این تیم نکرد. گواردیولا حتی مدتی پیش به شدت به روسل تاخته بود که نشان دهنده ی ان است که مشکلاتی در بین بوده است. هر چند ساندرو روسل از اتهاماتی که پپ به وی وارد ساخته بود اظهار بی اطلاعی کرد!

برخورد ضد و نقیض با سرطان!

از انجا که در بارسا سر مربی و یکی از مدافعین با سرطان دست و پنجه نرم می کرد باشگاه با شرایط خاصی روبرو شده بود که به نظر برخورد انها در مواقعی بسیار ضعیف بوده است. اریک ابیدال که توانسته بود دو بار سرطان را شکست بدهد و در زمره ی محبوب ترین بازیکنان باشگاه قرار بگیرد در انتهای فصل گذشته مسابقات با چشمانی اشکبار از تیم جدا شد و قراردادش تمدید نشد. در حالی که بیش از یکی دو فصل دیگر به انتهای فوتبالش نمانده بود و نگه داشتن او در تیم برای شخصیت باشگاه  خوب بود. از سوی دیگر در حساس ترین مقطع فصل گذشته سرمربی تیم برای درمان بیماریش از تیم جدا شد و روسل برای یاداوری شعار "بارسا فراتر از باشگاه" فردی را جایگزین وی نکرد تا بارسا فصلی را که رویایی شروع کرده بود با باخت های بد و تحقیر آمیز به پایان ببرد. اغلب کارشناسان باخت های  بارسا در فصل گذشته را حاصل همین بد مدیریت کردن روسل و عدم جایگزین کردن سرمربی به جای تیتو می دانستند

چوب حراج بر بازیکنان تیم

روسل در اولین فعالیت های نقل و انتقالاتی خود ابراهیموویچ گرانترین خرید تاریخ بارسا را به مبلغ 25 میلیون یورو به میلان پیشکش کرد و پس از ان ماسکرانو را با 27 میلیون یورو خریداری کرد! گروه مدیریتی روسل با اشتباه خود باعث شدند سیدو کیتایی که حدود 25 میلیون ارزش داشت تقریبا رایگان تیم را ترک کند و همین اشتباه در مورد تیاگو هم پیش امد. انها یکی از اینده دار ترین بازیکنان باشگاه را با 20 میلیون یورو از دست دادند. و در مضحک ترین فروش بازیکن، انها داوید ویا را تنها با 2.1 میلیون یورو از دست دادند در حالی که در سال پیش بازیکنی بی کیفیتی مانند  الکس سانگ را با 20 میلیون یورو به این باشگاه پیوسته بود!

خداحافظ لاماسیا!

پس از جدایی گواردیولا, ویلانووا نتوانست مانند پپ از بازیکنان جوان استفاده کند و جسارت این کار را نداشت. روسل هم پس از ان تقریبا تمامی استعداد های لاماسیا را در بین تیم های دیگر پخش کرد. بویان, دلوفئو, کوئنکا,مونیسا, رافینیا, تیاگو, فونتاس و... هر کدام به طریقی از تیم جدا شدند تا نسل 94-95 لاماسیا عملا بدون استفاده برای بارسا باشند.

`پایانی تحقیر آمیز


امروز خبر از استعفای ساندرو راسل در رسانه‌ها پخش شد که به گفته‌ی خودش به دلیل تهدید خانواده اش صورت گرفته است. اما شاید این دم دست ترین بهانه برای فرار از اتهاماتی است که این روزها به وی منتسب می شود . این اتفاق برای طرفداران باشگاه بارسلونا امری ناخوشایند بود و برای تیم هم در یکی از حساس‌ترین مقاطع فصل می‌تواند شوکی منفی محسوب شود. به هر حال دوران ساندرو روسل با کسب 9 جام به پایان رسید اما با وجود این افتخارات،احتمالا طرفداری از رفتن وی غمگین نخواهد شد.

منبع:سایت گل

مطالب مرتبط
ارسال نظر برای این مطلب

کد امنیتی رفرش
اطلاعات کاربری
  • فراموشی رمز عبور؟
  • آرشیو
    صفحات جداگانه
    آمار سایت
  • کل مطالب : 5708
  • کل نظرات : 247
  • افراد آنلاین : 13
  • تعداد اعضا : 1353
  • آی پی امروز : 67
  • آی پی دیروز : 36
  • بازدید امروز : 357
  • باردید دیروز : 73
  • گوگل امروز : 0
  • گوگل دیروز : 2
  • بازدید هفته : 899
  • بازدید ماه : 899
  • بازدید سال : 39,979
  • بازدید کلی : 2,151,333