loading...
بارسلوناز:یکی ازبزرگترین پایگاه های خبری ورزشی
آخرین ارسال های انجمن
fcbarcelonaz بازدید : 184 سه شنبه 1392/02/10 نظرات (0)

کلید صعود بارسا و رئال در دست مسی و رونالدو است اما این دیدار برای این دو ستاره می تواند از منظر شخصی هم اهمیت زیادی داشته باشد

یادداشت روز: مسی، رونالدو، فینال ومبلی و سرنوشت توپ طلا

دو دیدار امشب و فردا شب در نوکمپ و برنابئو، نه تنها سرنوشت فینالیست های این فصل چمپیونزلیگ را مشخص خواهد کرد، بلکه می تواند بعد از چهار سال، رقابت توپ طلا را از دو قطبی مسی- رونالدو خارج کند؛ اتفاقی که این دو ستاره 90 دقیقه برای جلوگیری از آن فرصت دارند.

 

رونالدو؛ رسوایی!

تا یک هفته قبل دنیا به کام ستاره پرتغالی بود. او سال 2013 را رویایی آغاز کرد تا نشان بدهد نمی خواهد برای پنجمین سال پیاپی در رقابت توپ طلا، به رقیب آرژانتینی ببازد. زدن دو گل در ال کلاسیکو (نیمه نهایی کوپا دل ری)، دو گل در دو دیدار رفت و برگشت مقابل منچستریونایتد و سه گل به گالاتاسرای، کافی بود تا رئال روی شانه های رونالدو به نیمه نهایی برسد؛ حالا آنها یک قدم با فینال ومبلی و رویای دسیما فاصله داشتند اما در جهنم وست فالن همه چیز تغییر کرد. رونالدو یک گل زد اما یکی از کم فروغ ترین شب های چند سال اخیر را سپری کرد. رئال شکست سختی خورد تا صعود به فینال در هاله ای ابهام قرار بگیرد.


اما برای رونالدو اوضاع وقتی بدتر شد که نشریات انگلیسی از ارتباط او با یک مدل برزیلی، دو شب قبل از دیدار مقابل دورتموند خبر دادند. از سوی دیگر، مصدومیتی که در وست فالن برای او رخ داد، باعث شد تا دربی مادرید را از دست بدهد و حضورش در دیدار حساس امشب به چراغ سبز پزشکان تیم نیاز پیدا کند. حالا گفته می شود که او در بازی امشب حاضر خواهد بود اما با کدام رونالدو روبرو خواهیم بود؟ ستاره ای که می تواند  هواداران حریف را دعوت به سکوت کند یا ستاره ای عصبی که در پایان بازی با سری افکنده زمین را ترک می کند؟ رونالدو می داند که تنها قهرمانی در کوپا دل ری نمی تواند به تنهایی برای رسیدن به توپ طلا کافی باشد. اگر مسی سال گذشته توانست با تنها جام بارسا، برای چهارمین بار برنده توپ طلا شود، بیش از هر چیز به لطف رکورد گلزنی خارق العاده اش در سال 2012 بود؛ رکوردی که بعید است رونالدو بتواند به آن برسد. این دیدار بی تردید مهمترین دیدار سال برای رونالدوست؛ جایی که او می تواند نشان بدهد تیمی که او را داشته باشد، نیاز به معجزه ندارد. رئالی ها شاید بدون رونالدو بتوانند اتلتیکو مادرید را شکست بدهند اما برای پیروزی مقابل دورتموند، آنها به یک رونالدو آماده نیاز دارند.

مسی؛ ناکام بزرگ بازی های بزرگ

اگر به آمار گلهای زده مسی در سال 2013 نگاه کنیم، او را در مسیر یک توپ طلای دیگر می بینیم اما واقعیت این است که ستاره آبی و اناری ها در حساس ترین دیدارهای تیمش در سال جاری تنها سایه ای از خود بوده و نتوانسته بارسا را از شکست هایی تحقیرآمیز نجات دهد؛ شکست هایی که به بهای از دست رفتن دو جام (احتمالا) تمام خواهد شد. در دیدار برگشت نیمه نهایی کوپا دل ری مقابل رئال، دیدار برگشت لالیگا مقابل رئال و دیدار رفت نیمه نهایی چمپیونزلیگ مقابل بایرن، مسی تنها یک نام در زمین بود. او خوش اقبال بود که توانست ناکامی اش در دیدار رفت مقابل میلان را در دیدار برگشت جبران کند اما برای دو شکست مقابل رئال، پاسخی نداشت. حالا او و تیمش در آستانه از دست دادن یک جام دیگر هستند؛ اتفاقی که اگر رخ بدهد، نیمه اول سال 2013 را به یک ناکامی تمام عیار برای مسی تبدیل می کند. تنها جامی که او به دست خواهد آورد، حاصل درخشش نیمه دوم سال 2012 است؛ وگرنه اگر قرار بود مسی در سراسر این فصل، همین طور بازی کند، بعید است بارسا به همین یک جام هم می رسید.


البته مسی در دیدار رفت مقابل بایرن آشکارا ناآماده بود و به نظر می رسید بعد از پشت سر گذاشتن مصدومیت همسترینگ، هنوز به دوران اوج برنگشته اما گلی که در دیدار برابر بیلبائو به ثمر رساند، بار دیگر هواداران او و بارسا را امیدوار کرد؛ هرچند مطمئنا بازیکنان بایرن آن اندازه فضا و زمان در اختیار او قرار نخواهند داد که بتواند به راحتی گلزنی کند اما این مسی است که باید برای نجات تیمش کاری بکند؛ وگرنه احتمال رسیدن به پنجمین توپ طلا کمرنگ خواهد شد. تردیدی نیست که بارسا وابستگی زیادی به مسی دارد و ویلانووا هم این را رد نکرده است. حالا این مسی است که باید به تیمش ادای دِین کند؛ اگر یکی دو توپ طلای او مسی، به لطف نمایش های ستاره آرژانتینی در چهارچوب "تیم بارسا" بود، حالا اوست که باید با درخشش خود، بارسا را به جام نزدیک کند؛ ماموریتی دشوار که شاید تنها ستاره ای مثل مسی بتواند از عهده آن بربیاید؛ البته شاید!

رونالدو، مسی را امیدوار می کند؟

شاید این یکی از معدود شب هایی باشد که بارسایی ها برای رئالی و طرفداران مسی برای رونالدو دعا می کنند. بعد از پیروزی پرگل دورتموند مقابل رئال، بسیاری از تاثیر پیروزی بایرن در بالا رفتن اعتماد به نفس دیگر تیم آلمانی گفتند؛ این اتفاقی است که برای دو تیم اسپانیایی هم می تواند رخ دهد؛ و البته برای دو ستاره این تیم. اگر رونالدو بتواند به رئال کمک کند تا با جبران شکست دیدار رفت، راهی فینال ومبلی شود، کاتالان ها هم انگیزه بیشتری برای دیدار فردا شبِ نوکمپ پیدا خواهند کرد اما ناکامی سفیدها، ممکن است مسی و بارسا را هم از رقم زدن یک بازگشت تاریخی ناامید کند. 

منبع:سایت گل

مطالب مرتبط
ارسال نظر برای این مطلب
این نظر توسط علیرضا در تاریخ 1392/03/07 و 14:43 دقیقه ارسال شده است

سلام یک سوال داشتم تو رو خدا جواب بدین مهمه.
اسلاید را چجوری گذاشتی
جوابو واسم ایمیل کن مرسی


کد امنیتی رفرش
اطلاعات کاربری
  • فراموشی رمز عبور؟
  • آرشیو
    صفحات جداگانه
    آمار سایت
  • کل مطالب : 5708
  • کل نظرات : 247
  • افراد آنلاین : 38
  • تعداد اعضا : 1353
  • آی پی امروز : 111
  • آی پی دیروز : 36
  • بازدید امروز : 893
  • باردید دیروز : 73
  • گوگل امروز : 0
  • گوگل دیروز : 2
  • بازدید هفته : 1,435
  • بازدید ماه : 1,435
  • بازدید سال : 40,515
  • بازدید کلی : 2,151,869