loading...
بارسلوناز:یکی ازبزرگترین پایگاه های خبری ورزشی
آخرین ارسال های انجمن
fcbarcelonaz بازدید : 74 دوشنبه 1392/02/09 نظرات (0)

کاتالان‌ها مجبور هستند فعلا برای قهرمانی صبر کنند. اما گل تماشایی ستاره آرژانتینی و ضربه هم‌وطن او در رئال به دو تیم دلایلی برای خوش‌بینی داد.

یادداشت: مسی، دی‌ماریا و امید به بازگشت در لیگ قهرمانان

شاید دلیلی برای باور داشتن وجود داشته باشد. در شبی که جشن قهرمانی بارسلونا در لالیگا به تعویق افتاد، این تیم شاهد بازگشت لیونل مسی به اوجش بود. آنها دو بر دو در خانه اتلتیک بیلبائو مساوی کردند. رئال مادرید هم به لطف آرژانتینی دیگری توانست اتلتیکو مادرید را دو بر یک ببرد: آنخل دی‌ماریا. تیم‌های اسپانیایی این هفته به لیگ قهرمانان برمی‌گردند و امید و خوش‌بینی دارند.

بارسا برای قهرمانی در روز شنبه نیاز داشت که اتلتیک را در آخرین دیدار دو تیم در ورزشگاه سن‌مامس قدیمی ببرد و امیدوار باشد مادرید دربی را برای اولین بار پس از سال 1999 به اتلتیکو ببازد. اما در نهایت کاتالان‌ها تنها به یک امتیاز رسیدند و آندر اررا گلی دیرهنگام زد و بازی را مساوی کرد. مردان ژوزه مورینیو هم به حکمرانی در پایتخت ادامه دادند و در بیسنته کالدرون دو بر یک پیروز شدند. جشن کاتالان‌ها حداقل یک هفته به تعویق افتاد. اما آنها فعلا به اروپا می‌اندیشند.

 

اتلتیکو و یک دربی افتضاح دیگر

اتلتیکو نتوانسته از سال 1999 تاکنون رئال را ببرد. اما آنها پیش از این مسابقه خوش‌بین بودند.

مردان دیه‌گو سیمئونه در این فصل در خانه عالی بوده‌اند و مقابل تیمی بازی می‌کردند که کریستیانو رونالدو مصدوم را نداشت و بسیاری از بازیکنان اصلی هم به دلیل بازی سه‌شنبه استراحت می‌کردند.

اما ماجرا همانی شد که پیش‌تر بود. خوان‌فران گل به خودی زد و آنخل دی‌ماریا هم گل دیگر را به ثمر رساند تا گل رادامل فالکائو بی‌اثر شود.

ژوزه مورینیو اکنون در هشت دربی مادرید هشت بار پیروز شده. دو تیم در فینال جام حذفی هم بازی دارند و سیمئونه خوش‌‌بین است: «امیدوارم که مهم‌ترین دربی را ببریم.»

بهترین خبر برای بارسا بازگشت مسی به آمادگی و به روزهای خوب بود. این بازیکن آرژانتینی در نیمه دوم به میدان رفت و جریان بازی را کاملا عوض کرد، آن هم در شرایطی که تیمش یک بر صفر عقب بود. گل تماشایی او به این ترتیب به ثمر رسید: او چندین بازیکن را پشت سر گذاشت و سپس با ضربه‌ای زمینی توپ را از لبه محوطه جریمه به گوشه دروازه فرستاد. پیش از آمدن او حملات بارسلونا آن خلاقیت را نداشت. دفاع ضعیف باعث شده بود تیم تیتو ویلانووا عقب بیفتد. بازی آنها نشانه خوبی برای دیدار افسانه‌ای چهارشنبه با بایرن مونیخ نبود؛ جایی که کاتالان‌ها تلاش خواهند کرد باخت چهار بر صفر را در نوکمپ جبران کنند.

اما مسی که باشد امید هم هست. جوردی رورا گفت: «هر چه لیو در وضعیت بهتری باشد بخت ما برای رسیدن به فینال بیشتر می‌شود.»

اما او تنها فردی نبود که به بازگشت کاتالان‌ها باور داشت. تیاگو پس از آن بازی گفت: «بی‌تردید اوضاع را برمی‌گردانیم و باخت را جبران می‌کنیم. ما به خود اطمینان داریم. ما برای جبران تلاش می‌کنیم. ما فوتبالیست‌هایی در بالاترین سطح داریم که تجربه و جاه‌طلبی لازم را دارند.» جوردی آلبا هم گفت: «باید باور داشته باشیم. بازگشت مسی بهترین خبر ممکن است.»

مادرید هم روحیه گرفت. آنها مقابل اتلتیکو با بازیکنانی بازی کردند که اغلب در ترکیب ثابت دیدارهای قبلی جایی نداشتند. رئال گل خورد ولی در نهایت پیروز شد. این بازی پیش از آزمون سخت آنها مقابل بروسیا دورتموند بود. آنها باید باخت چهار بر یک در خانه حریف را جبران کنند.

دی‌ماریا هفته پیش از مورینیو اجازه گرفته بود تا برای تولد زودهنگام دخترش به اسپانیا برگردد. او به‌سختی خود را به دیدار با دورتموند رساند و حتی پیش از آن نتوانسته بود بخوابد. دی‌ماریا تا نیمه دوم روی نیمکت نشست و مادرید در آرایش 1-4-1-4 که در غیاب این بازیکن آرژانتینی عرض لازم را نداشت هیچ آرامشی نداشت.

کریستیانو رونالدو مصدوم بود و مادریدی‌ها او را تا دیدار سه‌شنبه در پر قو نگاه خواهند داشت. اما دی‌ماریا الهام‌بخش تیمش شد. این بال سابق بنفیکا ضربه ایستگاهی منجر به گل اول را زد و بازی را مساوی کرد و در نهایت با ضربه‌ای زیبا دروازه تیبو کورتوا را گشود. او با این فرمی که دارد قاعدتا باید در ترکیب بازی با بروسیا قرار بگیرد.

او که این گل را به دختر نوزادش تقدیم کرد خوش‌بین است: «ما تمام تلاش خود را سه‌شنبه انجام خواهیم داد. ما هرگز بر سر هیچ چیزی تسلیم نمی‌شویم.»

آیتور کارانکا، مربی رئال هم گفت: «ما با هم مبارزه کردیم و با فروتنی تلاش کردیم. ما به عنوان یک تیم جان کندیم و این برد هم به ما انگیزه می‌دهد. اکنون به بروسیا دورتموند فکر می‌کنیم.»

مادرید شنبه ویدیویی در وب‌سایت خود منتشر کرد که در آن بازیکنان بزرگ تیم، از جمله رونالدو، آلونسو و کاسیاس خواستار حمایت تماشاگران در دیدار سه‌شنبه شده بودند. پیامشان این بود: «قدرت ما شمایید.» امیلیو بوتراگنیو، اسطوره باشگاه هم بر این باور است که طرفداران واکنش نشان می‌دهند: «آنها باهوش‌اند؛ آنها پشت تیم خواهند بود. این یکی از مهم‌ترین بازی‌های باشگاه در 10 سال گذشته است.»

پس اوضاع دارد برای بارسا و مادرید خوب پیش می‌رود. بیش از همه به لطف مسی و دی‌ماریا، خوش‌بینی در روز شنبه به تیم‌های اسپانیایی بازگشته. بایرن و بروسیا مراقب باشند.

منبع:سایت گل

مطالب مرتبط
ارسال نظر برای این مطلب

کد امنیتی رفرش
اطلاعات کاربری
  • فراموشی رمز عبور؟
  • آرشیو
    صفحات جداگانه
    آمار سایت
  • کل مطالب : 5708
  • کل نظرات : 247
  • افراد آنلاین : 40
  • تعداد اعضا : 1353
  • آی پی امروز : 209
  • آی پی دیروز : 36
  • بازدید امروز : 2,377
  • باردید دیروز : 73
  • گوگل امروز : 0
  • گوگل دیروز : 2
  • بازدید هفته : 2,919
  • بازدید ماه : 2,919
  • بازدید سال : 41,999
  • بازدید کلی : 2,153,353