loading...
بارسلوناز:یکی ازبزرگترین پایگاه های خبری ورزشی
آخرین ارسال های انجمن
fcbarcelonaz بازدید : 88 سه شنبه 1392/02/03 نظرات (0)
دور رفت مرحله نیمه نهایی لیگ قهرمانان امشب آغاز می‌گردد و دو تیم برتر 5 سال اخیر اروپا (بر اساس ریتینگ یوفا) برای کسب یکی از سهمیه‌های فینال لیگ قهرمانان این فصل اروپا با یکدیگر روبرو خواهند شد. نه تنها بارسلونا و بایرن مونیخ دوتا از بزرگ‌ترین تیم‌های حال حاضر اروپا هستند، بلکه با داشتن بیشترین درصد مالکیت توپ در اروپا، هر دو تیم‌هایی هستند که سیستم بازی آن‌ها بر پایه در اختیار داشتن توپ و میدان است.
بایرن مونیخ - بارسلونا، تحلیل تاکتیکی پیش‌بازی

تیم بایرن مونیخ پس از رسیدن به مقام قهرمانی در بوندس‌لیگا، کماکان به نتایج درخشان خود ادامه می‌دهد و این هفته با نتیجه 6-1 هانوفر را درهم کوبید. آن‌ها نه تنها رکورد بیشترین امتیاز در یک فصل بوندس‌لیگا را شکسته‌اند، بلکه از بورسیا دورتموند در مقام دوم جدول نیز اختلاف بسیار زیادی دارند (تیمی که به نیمه‌نهایی اروپا رسیده است و باید با رئال مادرید رقابت کند.)

بارسلونا نیز گرچه هنوز مقام قهرمانی لالیگا را به دست نیاورده است، ولی با پیروزی 1-0 در مقابل لوانته با تک گل فابرگاس، یک قدم دیگر به قهرمانی در این فصل لالیگا نزدیک‌تر شد. آن‌ها نیز با اختلاف 13 امتیازی نسبت به رئال مادرید، برای رسیدن به قهرمانی تنها به 6 امتیاز در 6 بازی آینده خود نیاز دارند.

براساس رده‌بندی یوفا، بارسلونا و بایرن مونیخ به ترتیب بهترین تیم‌های اروپا در 5 سال گذشته بوده‌اند. در این مدت بایرن مونیخ 2 بار به فینال رقابت‌ها رسیده ولی در هر دو فینال شکست خورده است، در حالی که بارسلونا دو بار قهرمان رقابت‌ها شده و در 3 فصل دیگر در نیمه‌نهایی در مقابل تیم قهرمان حذف شده است.

نکته جالب دیگر در دیدار این دو تیم، نام پپ گواردیولا است. اسطوره باشگاه بارسلونا که در 4 فصل مربیگری در این تیم با کسب 14 جام دوره‌ای پرافتخار را رقم زد، از فصل آینده روی نیمکت سرمربیگری بایرن مونیخ خواهد نشست. اکنون تیم سابق و تیم آینده این مربی رودرروی یکدیگر قرار گرفته‌اند تا یکی از آن‌ها بتواند به فینال اروپا برسد.

همچنین این دو تیم با داشتن بیشترین درصد مالکیت توپ در لیگ قهرمانان اروپا نشان داده‌اند که سبک بازی هر دوی آن‌ها بر پایه مالکیت توپ و کنترل بر میدان است. میانگین درصد مالکیت توپ در این فصل برای بارسلونا 68% بوده است. آن‌ها در 301 بازی پیاپی توانسته‌اند درصد مالکیتی بیش از تیم حریف داشته باشند. در طرف مقابل بایرن مونیخ با 57% مالکیت توپ، از این نظر در رده دوم رقابت‌های لیگ قهرمانان اروپا قرار دارد. پیش‌بینی می‌شود که بارسلونا در این دیدار نیز درصد مالکیتی بیش از حریف آلمانی خود داشته باشد. گرچه درصد بالای مالکیت توپ لزوما به معنای برتری بر تیم حریف نیست، ولی این موضوع می‌تواند برای بایرن مونیخ که عادت به مالکیت توپ کم‌تر ندارد مشکل‌ساز شود. آرسنال نیز در مجموع دو بازی رفت و برگشت درصد مالکیت بیشتری نسبت به بایرن مونیخ داشت و در پایان تنها به دلیل گل زده بیشتر بایرن در زمین حریف، این تیم آلمانی بود که جواز صعود را کسب کرد.

ولی درصد مالکیت توپ که احتمالا بیشتر در اختیار بارسلونا خواهد بود، تنها ملاک در تعیین نتیجه این دیدار نخواهد بود. پرسینگ هر دو تیم می‌تواند بیش از درصد مالکیت توپ بر پیروزی یکی از دو تیم تاثیر بگذارد. بایرن بدون شک در این مورد بسیار خوب کار می‌کند و این موضوع می‌تواند برای بارسلونا مشکل‌ساز باشد. مخصوصا اگر بایرن مونیخ بتواند از زمین حریف پرسینگ را آغاز کند، که در این صورت بارسلونا نمی‌تواند از عقب زمین به بازی‌سازی بپردازد و مسلما با مشکل مواجه خواهد شد.

از طرف دیگر اگر بارسلونا بتواند پرسینگ را به خوبی اجرا کند در کنار درصد مالکیت بالاتر پیروزی خود را تضمین کرده است. نمونه این کار بازی بارسلونا در مقابل میلان در نیوکمپ بود که بارسلونا با پرسینگ شدید مهاجمان خود توانست میلان را با 4 گل شکست دهد.

 

پیش‌بینی ترکیب بارسلونا:

تیتو ویلانوا باید تصمیم بگید که آیا ترجیح می‌دهد مانند بازی میلان با قرار دادن داوید ویا در نوک خط حمله، تحرک مدافعان حریف را کاهش داده و فضای بیشتری در اختیار مسی قرار دهد، و یا با استفاده از پدرو و الکسیس به عنوان وینگرهای تیم در سیستم 4-3-3 همیشگی بارسا، از سرعت و جنگندگی آن‌ها برای محدود کردن تحرک آلابا و فیلیپ لام استفاده کند. با توجه به نقش کلیدی لام و آلابا در حملات بایرن مونیخ، به نظر می‌رسد تیتو روش دوم را ترجیح دهد. شاید هم در صورتی که بارسا با مشکل مواجه شود، با استفاده همزمان از هر دو گزینه در سیستم 4-2-3-1 سعی در وارد آوردن فشار بر تیم حریف داشته باشد، چیزی که در فصل جاری گاهی که بارسا با مشکل مواجه شده است، در زمین دیده‌ایم.

مشکل اصلی بارسلونا در خط دفاع و با مصدومیت پویول، ماسکرانو و محرومیت آدریانو ایجاد شده است. به نظر می‌رسد در غیاب این 3 بازیکن مارک بارترای جوان زوج پیکه ناآماده در مرکز خط دفاع باشد. آبیدال نیز با بازی خوبی که روز شنبه از خود نشان داد می‌تواند ذخیره مطمئنی برای بارسلونا باشد.

با رفت مصدومیت سرجیو بوسکتس و لیونل مسی، بقیه ترکیب بارسلونا به نظر کاملا معمولی می‌رسد. والدز درون دروازه می‌ایستد، آلوز و آلبا مدافعان کناری بارسا هستند، بوسکتس، ژاوی و اینیستا خط هافبک همیشگی بارسلونا هستند و لئو مسی مانند همیشه شماره 9 کاذب در خط حمله بارسلونا است.

 

پیش‌بینی ترکیب بایرن مونیخ:

برای بایرن مونیخ هولگر باداشتوبر و تونی کروس مصدوم هستند و ماریو مانژوکیچ محروم است. در حالی که باستین شوان‌اشتایگر در برابر هانوفر استراحت کرد و اکنون می‌تواند بار دیگر در ترکیب بایرن مونیخ قرار گیرد.

ماریو گومز می‌تواند جایگزین مانژوکیچ در خط حمله شود. گومز در فصل پیش 41 گل به ثمر رساند و می‌تواند مهره‌ای خطرناک برای خط دفاع متزلزل بارسلونا باشد. فن‌بویتن و دانته زوج دفاعی بایرن خواهند بود. توماس مولر نیز جانشین تونی کروس خواهد بود و بدون شک مولر نیز یک مهره خطرناک در حرکات هجومی بایرن است.

بقیه ترکیب بایرن کاملا قابل پیش‌بینی است. نویر درون دروازه است و لام و آلابا مدافعان کناری خطرناک بایرن خواهند بود. مرکز خط هافبک بایرن در اختیار ماریتنز و شوان‌اشتایگر خواهد بود و ریبری و روبن در خط حمله، مدافعان بارسلونا را آزار خواهند داد.

 

بایرن با کسب پیروزی در سه بازی اخیر خود (به ثمر رساندن 16 گل و دریافت تنها 2 گل) در شرایط بسیار عالی به ثمر می‌برد، و طرفداران این تیم می‌توانند حداقل در زمین خودی امید زیادی به کسب پیروزی مقابل بارسلونا داشته باشند.

در طرف مقابل بارسلونا در شرایط ایده‌آلی به سر نمی‌برد ولی کسب پیروزی در بازی‌های اخیر لالیگا، در حالی که در هر بازی به بسیاری از بازیکنان اصلی تیم استراحت داده می‌شد، طرفداران بارسلونا را بسیار امیدوار کرده است که بتوانند به تمام بازیکنان خود تکیه کنند.

در پایان پیش‌بینی نتیجه این بازی بسیار دشوار خواهد بود ولی همان‌طور که پیش از این گفته شد، در حالی که جنگ اصلی دو تیم بر سر مالکیت توپ خواهد بود، در نهایت این پرسینگ است که می‌تواند نتیجه بازی را رقم بزند.

منبع:طرفداری

ارسال نظر برای این مطلب

کد امنیتی رفرش
اطلاعات کاربری
  • فراموشی رمز عبور؟
  • آرشیو
    صفحات جداگانه
    آمار سایت
  • کل مطالب : 5708
  • کل نظرات : 247
  • افراد آنلاین : 31
  • تعداد اعضا : 1353
  • آی پی امروز : 87
  • آی پی دیروز : 36
  • بازدید امروز : 590
  • باردید دیروز : 73
  • گوگل امروز : 0
  • گوگل دیروز : 2
  • بازدید هفته : 1,132
  • بازدید ماه : 1,132
  • بازدید سال : 40,212
  • بازدید کلی : 2,151,566