طبق گزارش روزنامه های برزیلی رئیس باشگاه کاتالان با دردسرتازه ای مواجه شده

سایت گل- طبق گزارش منتشره در روزنامه استادائوی ساوپائولو فدراسیون فوتبال برزیل بخشی از درآمد زایی اش از برگزاری 24 دیدار دوستانه تیم ملی این کشور در سرتاسردنیا را به شرکتی ثبت شده در آمریکا به نام ساندرو روسل، رئیس باشگاه بارسلونا واریز کرده است.

این 24 دیدار دوستانه در طول سالهای 2006 تا 2012 برگزار شده اند. این روزنامه برزیلی با اشاره به دوستی دیرینه روسل با ریکاردو تسیه را، رئیس اسبق فدراسیون فوتبال برزیل، یادآوری کرده که این دو، توافقات اقتصادی متعددی با هم داشته اند و به عنوان مثال می توان به همکاری روسل با کمپانی نایک برای امضای قرارداد با فدراسیون فوتبال برزیل یاد کرد

در طول این مدت بارها ارگان های مختلف برزیلی به بررسی این مورد خاص پرداختند و به عنوان مثال در سال 2009 ساندرو روسل اتهامات وارده مبنی بر فساد مالی در برخی از شرکت هایش در برزیل را تکذیب کرد.

حالا بخشی از پول پرداخت شده از سوی فدراسیون فوتبال برزیل که از برگزاری بازیهای دوستانه تیم ملی این کشور با تیمهای مختلف عاید شده، به حساب شرکتی در آمریکا که به نام ساندرو روسل ثبت شده بود، واریز شده است. روزنامه استادائو در گزارش خود به این نکته اشاره کرده که به مدارک و منابعی دسترسی پیدا کرده که نشان می دهد این اتفاق در زمان ریاست ریکاردو تسیه را اتفاق افتاده. فردی که در نهایت مجبور شد تا به خاطر شکایت های مختلفی از فساد مالی او در طول 23 سال حضورش در سمت ریاست فدراسیون فوتبال برزیل از سمت خود کناره گیری کند.

تیم ملی برزیل برای انجام هر بازی دوستانه دست کم مبلغ 1 میلیون یورو دریافت می کند و حق برگزاری این بازیها از سال 2006 به بعد در اختیار شرکتی با نام آی.اس.ایی است که دفتر آن در جزایر کایمان قرار دارد.

بنابراین گزارش شرکت آی.اس.ایی برای برگزاری 24 بازی دوستانه تیم ملی برزیل مبلغ 10.9 میلیون یورو  دریافت کرده است.

بدین ترتیب ساندرو روسل، نماینده سابق کمپانی نایک در برزیل و دوست صمیمی ریکاردو تسیه را، حالا از سوی دادگاه برزیل به خاطر فساد مالی مورد بازپرسی قرار خواهد گرفت. حالا این احتمال وجوددارد که رئیس کنونی باشگاه بارسلونا از سوی دادگاه برزیل به جرم مدارک ناقص و سودهای اقتصادی عاید از قراردادهای بدون مدرک برای برگزاری بازی دوستانه تیم ملی برزیل مقابل پرتغال در سال 2008 به 8 سال زندان محکوم شود