loading...
بارسلوناز:یکی ازبزرگترین پایگاه های خبری ورزشی
آخرین ارسال های انجمن
fcbarcelonaz بازدید : 59 شنبه 1392/04/01 نظرات (0)

گزارش روز: تیاگو با اشتباه بارسلونا ستاره نقل و انتقالات شد!

این هافبک اخیرا در فینال جام ملت‌های جوانان اروپا هت‌تریک کرد تا تیمش ایتالیا را چهار بر دو ببرد.

– بزرگان فوتبال اروپا اوضاع او را با دقت زیر نظر دارند. تیاگو آلکانتارا سه‌شنبه‌شب شهرت خود را افزایش داد و سه گل به ایتالیا زد تا ستاره فینال جام ملت‌های جوانان شود. او اما حالا می‌تواند با مبلغ تنها 18 میلیون یورو از بارسلونا برود و بارسایی‌ها تنها باید خود را در این مساله مقصر بدانند.

بارسایی‌ها در سال 2011 قرارداد او را تمدید کردند و مبلغ آزادسازی او را به 90 میلیون یورو افزایش دادند. آن هم در میان شایعات فراوان مبنی بر جدایی او. با این حال مبلغ آزادسازی قرارداد تیاگو در صورتی که او به تعداد دقایق کافی بازی نمی‌کرد به مبلغ 18 میلیون یورو کاهش می‌یافت. و دقیقا هم چنین اتفاقی افتاده و تیاگو می‌تواند گزینه‌های دیگر را بررسی کند.

این بند با اصرار مدیر برنامه‌های تیاگو (پره گواردیولا، برادر پپ) در قرارداد او گنجانده شد. مازینیو، پدر تیاگو که فاتح جام جهانی هم هست گفت پسرش باید در 60 درصد دیدارهای بارسلونا در فصل اخیر 30 دقیقه یا بیشتر بازی کند، وگرنه مبلغ آزادسازی قراردادش باید کاهش یابد. تیاگو فصل قبل دقیقا در 60 درصد دیدارها بازی کرد (او از 60 بازی ممکن در فصل 13-2012 در 36 بازی حضور داشت). جالب آن که میانگین حضور او در هر دیدار بیش از نیم ساعت بود (یعنی 1904 دقیقه در کل). اما او در 15 دیدار از این 36 مسابقه کمتر از 30 دقیقه حضور داشت و همین باعث شد که این بند قراردادش فعال شود!

آمار تیاگو در بارسلونا
باشگاه
Barcelona B (08-11)
بازی
59
گل
3
Barcelona (09-Pres.) 68 7

حالا هر تیمی که این بازیکن 22ساله بااستعداد را بخواهد می‌تواند تا پیش از 1 آگوست با پرداخت 18 میلیون یورو او را بخرد.

روزنامه اسپورت نوشت که این بازیکن می‌خواهد از بارسلونا برود چون تیتو ویلانووا نتوانسته او را متقاعد کند که در بارسلونا بماند. اما تیاگو خودش به‌روشنی از تمایلش به رفتن صحبت نکرده و هنوز امیدوار است که آینده‌اش در بارسا باشد و قرار است پس از بازگشت به خانه بیشتر با تیتو صحبت کند.

از تیاگو پیش از فینال پرسیدند که آیا می‌رود یا نه، و او گفت: «پس از یورو خواهیم دید». هرچند چابی، هم‌تیمی او گفته بردبار باشد، اما چابی و آندرس اینیستا باعث شده‌اند به او چندان بازی نرسد. سسک فابرگاس هم هست و لیونل مسی هم در ترکیب بارسا همیشه حاضر است. نیمار هم که دارد می‌آید و به نظر می‌رسد او در فصل 14-2013 حتی سخت‌تر از فصل گذشته فرصت برای بازی پیدا کند.

نه این که او در بارسلونا ناراحت باشد، بلکه او می‌خواهد بیشتر در ترکیب تیم حضور داشته باشد. تیاگو امیدوار است که در جام جهانی حضور داشته باشد و می‌داند که باید بیشتر بازی کند تا بتواند بختی برای دعوت شدن به لیست نهایی داشته باشد.

او سه‌شنبه‌شب نقطه محوری حملات تیم بود و روی سانتر آلوارو موراتا با ضربه سر اسپانیا را پیش انداخت. او سپس با کنترل توپ و شوت با پای چپ توانست بازی را دو بر یک کند. او در دقیقه 40 هت‌تریک کامل خود را ثبت کرد و با پای راست یک پنالتی را گل کرد. هت‌تریک کامل یعنی زدن سه گل با سر، پای چپ و پای راست. بعدتر اسپانیا یک پنالتی دیگر هم به دست آورد اما تیاگو آن را به ایسکو سپرد تا او گل بزند.

این هافبک هنوز به اوج پختگی نرسیده و فصل گذشته بارها با از دست دادن توپ طرفداران را ناامید کرد. گواردیولا پیش‌تر مرتبا به او می‌گفت کارهای تکنیکی را کمتر کند و ساده بازی کند. او در سن 22سالگی دید و توانایی فنی لازم برای تبدیل شدن به یکی از بهترین بازیکنان دنیا در زمینه کار با توپ را دارد.

 

باید تیاگو را متقاعد کنیم که بارسا بهترین جا برای اوست. بازیکنانی مانند چابی صبور بودند و سرانجام دورانی نو را رقم زدند

- Gerard Pique

بایرن مونیخ گواردیولا، و منچستریونایتد هر دو به این ستاره اسپانیا علاقه دارند. منچسترسیتی هم قصد دارد این بازیکن 22ساله را کنار داوید سیلوا قرار دهد. چندین باشگاه دیگر هم اوضاع را زیر نظر دارند.

بارسا در عین حال تلاش خواهد کرد تیاگو را نگه دارد و از او خواهد خواست برای جایگاهش بجنگد. اگر آنها فصل گذشته بیشتر به تیاگو بازی می‌دادند مبلغ آزادسازی قرارداد او 90 میلیون یورو می‌ماند و دیگر مساله رفتن او با این قیمت مطرح نبود. این ضعف مدیریت بود و ممکن است فردی دیگر از اشتباه بارسا سود ببرد. بهترین بازیکن فینال جام ملت‌های جوانان اکنون برای شش هفته با قیمت تنها 18 میلیون یورو در دسترس است. او خرید پرسود تابستان است.</

منبع:سایت گل

ارسال نظر برای این مطلب

کد امنیتی رفرش
اطلاعات کاربری
  • فراموشی رمز عبور؟
  • آرشیو
    صفحات جداگانه
    آمار سایت
  • کل مطالب : 5708
  • کل نظرات : 247
  • افراد آنلاین : 34
  • تعداد اعضا : 1353
  • آی پی امروز : 170
  • آی پی دیروز : 36
  • بازدید امروز : 1,759
  • باردید دیروز : 73
  • گوگل امروز : 0
  • گوگل دیروز : 2
  • بازدید هفته : 2,301
  • بازدید ماه : 2,301
  • بازدید سال : 41,381
  • بازدید کلی : 2,152,735