loading...
بارسلوناز:یکی ازبزرگترین پایگاه های خبری ورزشی
آخرین ارسال های انجمن
fcbarcelonaz بازدید : 88 جمعه 1392/03/10 نظرات (0)

یادداشت ویژه: پست مطلوب نیمار در بارسا کجاست؟

با انتقال نیمار به بارسا، حالا این سوال به وجود آمده که ویلانووا از او در کجا و چطور استفاده خواهد کرد؟

- حالا تمام شهر در مورد او صحبت می کنند. هنوز رقابت های این فصل لالیگا به اتمام نرسیده اما هواداران بارسا از همین حالا در انتظار دیدن ترکیب نیمار- مسی در تیم شان هستند.

نیمار این هفته اعلام کرد که بعد از رقابت های جام کنفدراسیون ها به بارسا خواهد پیوست؛ با انتقالی که در مجموع حدود 60 میلیون یورو برای بارسا آب خورده است.

اما هنوز کسی نمی داند این ستاره برزیلی قرار است در تیم تیتو ویلانووا در چه پستی بازی کند. در اینجا ما چهار پست احتمالی نیمار برای فصل 14-2013 را بررسی می کنیم:



پشت مهاجم



علی رغم به خدمت گرفتن نیمار، بارسا همچنان به دنبال خرید یک مهاجم جدید برای پر کردن جای داوید ویاست که در این تابستان نوکمپ را ترک می کند. بارسا به دنبال به خدمت گرفتن گلزنی است که بتوانند هماهنگ هنریک لارسن در دوره فرانک رایکارد تاثیرگذار باشد؛ این ستاره باتجربه سوئدی با رضایت روی نیمکت می نشست و در انتظار فرصتی برای بازی می ماند.

با به خدمت گرفتن چنین بازیکنی، این می تواند دست تیتو را برای اعلام تغییرات باز بگذارد؛ مثلا نیمار و مسی می توانند پشت سر مهاجم اصلی در سیستم 4-3-2-1 بازی کنند (سیستمی شبیه به 4-3-3 فعلی) و از عقب برای مهاجم جدید تیم موقعیت های خوبی به وجود بیاورند. و با توجه به اینکه دنی آلوس و جوردی آلبا از کناره های زمین می توانند حملات خوبی را ترتیب بدهند، از دست دادن عرض زمین (به خاطر بازی کردن مسی و نیمار پشت مهاجم) نمی تواند چندان نگران کننده باشد.



در پست رونالدینیو



در سانتوس، نیمار معمولا به عنوان مهاجم در سمت چپ بازی می کرد. در بارسا، این پست می تواند کاملا برای ستاره برزیلی مناسب باشد. با فروش ویا در تابستان، نیمار به گزینه اول سمت چپ سپر هجومی بارسا تبدیل می شود و می تواند با حرکت از آن منطقه به سمت داخل، با مسی یا مهاجم سمت راست که می تواند پدرو یا الکسیس سانچس باشد،
همکاری کند.

این پست او بی شباهت به نقش کریس رونالدو در رئال نیست اما در بارسا خاطره رونالدینیو را زنده می کند که بین سال های 2003 تا 2007 در این سمت فوق العاده بود. نیمار هم مانند هموطنش دوست دارد از مدافعان مقابل عبور و از فواصل دور شوتزی کند. قرار گرفتن در سمت چپ به او اجازه می دهد تا با متمایل شدن به سمت داخل، از پای راستش استفاده کند؛ همان کاری که در چند سال گذشته برای سانتوس انجام داد.



در نقش بازیساز



زیر نظر پپ گواردیولا و در مقاطعی از این فصل زیر نظر ویلانووا، بارسا از چهار مهاجم در ترکیبش استفاده می کرد و این کاری است که با حضور نیمار هم می توانند در سیستم 3-4-3 انجام بدهند.

با سه مدافع (آدریانو، کارلس پویول و جرارد پیکه) و سه هافبک (بوسکتس، اینیستا و ژاوی)، دنی آلوس زیر نظر پپ و تیتو، در چند دیدار به عنوان مهاجم سمت راست مورد استفاده قرار گرفت و در صورت نیاز می تواند نقش تدافعی را هم برعهده بگیرد. در این شرایط، کریستین تیو در سمت چپ، مسی به عنوان شماره 9 کاذب و نیمار، کمی عقب تر، به عنوان بازیساز می تواند بازی کند.  

نیمار گاهی اوقات در سانتوس در این پست بازی کرده و به نظر نمی رسد مشکلی برای ایجاد موقعیت برای هم تیمی هایش داشته باشد. او از هوش بالایی برخوردار است و می تواند موقعیت های گلزنی خوبی برای سایرین مهاجمان تیم ایجاد کند. به این ترتیب استفاده از چهار مهاجم می تواند گزینه دیگری برای ویلانووا باشد تا خط دفاعی رقبا را به وحشت بیندازد.

در کنار مسی در سیستم 4-4-2



بعد از شکست های تحقیرآمیز بارسا در مقابل بایرن در رقابت های این فصل چمپیونزلیگ، کادر فنی بارسا به دنبال گزینه ای جایگزین برای سیستم 4-3-3 مورد پسند تیم شان هستند و یکی از آنها می تواند سیستم 4-4-2 با قرار گرفتن نیمار و مسی در خط حمله باشد.

ویلانووا که در دیدار با بایرن، شاهد بود که که چگونه خط میانی تیمش کاملا از کار افتاد، می تواند الکس سونگ را در کنار سرخیو بوسکتس قرار بدهد تا این دو با هم از خط دفاعی حفاظت کنند و ژاوی و اینیستا هم می توانند برای مهاجمان تیم موقعیت سازی کنند دیگر گزینه می تواند 4-4-2 الماسی باشد و فابرگاس و بوسکتس، پشت سر دو هافبک خلاق تیم قرار بگیرد؛ این ترکیبی بود که گواردیولا در سیستم 3-4-3 از آن استفاده می کرد.

هر دو این ترکیب ها می تواند مسئولیت دفاعی را از روی دوش مهاجمان تیم بردارد و به آنها اجازه بدهد تا با برگشت به عقب، با هافبک های تیم ارتباط برقرار کنند, در واقع این کار را می توانند به نوبت انجام بدهند؛ یکی در جلو بماند و دیگری به عقب برگردد.

منبع:سایت گل

مطالب مرتبط
ارسال نظر برای این مطلب

کد امنیتی رفرش
اطلاعات کاربری
  • فراموشی رمز عبور؟
  • آرشیو
    صفحات جداگانه
    آمار سایت
  • کل مطالب : 5708
  • کل نظرات : 247
  • افراد آنلاین : 39
  • تعداد اعضا : 1353
  • آی پی امروز : 196
  • آی پی دیروز : 36
  • بازدید امروز : 2,116
  • باردید دیروز : 73
  • گوگل امروز : 0
  • گوگل دیروز : 2
  • بازدید هفته : 2,658
  • بازدید ماه : 2,658
  • بازدید سال : 41,738
  • بازدید کلی : 2,153,092